Cambodia Daily Kapanıyor

Kamboçya medyasının önemli organlarından Cambodia Daily kapanacağını duyurdu.


Haber Tarihi : 05 Eyl 2017 10:29

Kamboçya'nın son bağımsız gazetelerinden Cambodia Daily, hükümetin çıkarttığı 6,3 milyon dolarlık vergi faturası nedeniyle kapanacağını duyurdu.

Sıklıkla hükümeti eleştiren yayınlar yapan gazete, büyük vergi faturasının kendilerini mahvettiğini belirtti.

Daha önce de, muhalif lider Kem Sokha, vatana ihanet suçlamasıyla tutuklanmıştı.

Kem Sokha, adı açıklanmayan yabancılarla ülkeye zarar vermek için komplo kurmakla suçlanıyor.

Sokha'nın tutuklanması, son dönemde Başbakan Hun Senyönetimine muhalif siyasetçiler ve örgütlere karşı girişilen hamlelerin sonuncusu oldu.

Geçer Ağustos'ta 30 yıldır iktidarda bulunan eski Kızıl Kmer komutanlarından Hun Sen'in, Cambodia Daily'nin yayıncılarını "hırsızlar" diye tanımladığı ve vergi faturasının 30 gün içinde ödenmemesi durumunda "bavullarını toplayıp, terk etmelerini" istediği belirtilmişti.

1993’te yayına başladı

Gazete, yayına son vereceğini duyurduğu açıklamada "Vergi yetkilileriyle gazetenin sahipleri arasında verginin ne zaman ve ne kadar alınacağı konularında meşru bir anlaşmazlık olabilir. Normalde bu tür anlaşmazlıklar, hesap denetimi ve müzakerelerin ardından çözülür. Bunun yerine gazete astronomik vergi borcu, sızıntılar ve yalan ifadelerle hedef alındı" denildi.

1993'te yayın hayatına başlayan gazete, Pazartesi günü son sayısı çıkartacak.

Kamboçya hükümeti daha önce de ülkedeki "istikrarı" tehlikeye attığını söylediği medya kuruluşlarını kapatmakla tehdit etmişti.

Cambodia Daily'nin dışında ABD hükümetinin fonladığı Radio Free Asia ve Voice of America'nın da vergi sorumluluklarını yerine getirmemekle suçlandığı belirtiliyor.

ABD Dışişleri Bakanlığı, "Kamboçya'daki demokrasi iklimindeki bozulmadan derin kaygı duyulduğunu" açıklamıştı.

Ancak Kamboçya yönetimi suçlamaların siyasi olduğunu ve eleştirel çizgideki gazetecilerin kapsamlı özgürlüklere sahip olduklarını savunuyor.



kamboçya cambodia daily gazetesi




Faruk Bildirici Haber Sitelerini Eleştirdi

Hürriyet'in okur temsilcisi Faruk Bildirici, dijital medyadaki haber siteleri hakkında eleştirilerde bulundu.

This is Us Uyarlaması Türk Dizisi Geliyor

This is Us uyarlaması Türk dizisinin oyuncu kadrosu ortaya çıkmaya başladı. Yerli dizinin hangi kanalda yayınlanacağı belli oldu.

Asla Vazgeçmem Hangi Ülkelere Satıldı Kaç Ülkede Yayınlanıyor?

Tolgahan Sayışman ile Amine Gülşe'nin başrol olduğu Asla Vazgeçmem hangi ülkelere satıldı, kaç ülkede yayınlanıyor?

Comcast'tan 21st Century Fox'a Yeni Teklif

Comcast, 21st Century Fox için 65 milyar dolarlık teklifte bulundu.

Ramazan Kurnaz Kanal D'den Neden Ayrıldı?

Kanal D Haber'in şefi Ramazan Kurnaz neden ayrıldı? Show TV'den transfer edilen Ramazan Kurnaz Kanal D'den kovuldu mu?

CHP, TRT Yayınına Katılmayacak

Meral Akşener'in ardından CHP yönetimi de TRT yayınına katılmama kararı aldı.

Meral Akşener TRT'ye Çıkmayacak

Meral Akşener'den TRT kararı...

Periscope Davasında Karar Açıklandı

Canlı yayın uygulaması Periscope hakkında karar verildi.

RTÜK Başkanı: Her Adaya Eşit Süre Verilmesini Bekleyemeyiz

24 Haziran seçimleri için yapılan televizyon yayınları hakkında konuşan Yerlikaya "Her adaya eşit süre verilmesini bekleyemeyiz" dedi.

Özel Kanallar Hangi Partiye Ne Kadar Zaman Ayırdı?

24 Haziran 2018 seçimlerine giderken NTV, CNN Türk, Habertürk gibi kanallar AK Parti, CHP, İyi Parti, MHP ve HDP'ye ne kadar yer ayırdı?

TRT CHP'nin Reklam Filmini Neden Yayınlamadı?

Kemal Kılıçdaroğlu TRT'nin CHP'nin reklam filmini neden yayınlamadığını açıkladı.

Facebook Sahte Haber Okuyacak Editör Arıyor

Sosyal medya devi Facebook, sahte haberlerle mücadele edebilmek için haber okuyacak editör arıyor.



Görüşleriniz bizim için önemli...


Bize Yazın!