RTÜK'den 3 Kanala Korona Virüs Cezası

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, üç televizyon kanalına korona virüs yayınları yüzünden yaptırım uyguladı.


Haber Tarihi : 25 Mar 2020 18:42

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), yaptığı son toplantıda yeni tip korona virüs salgınına ilişkin yapılan yayınları değerlendirdi. Bu bağlamda yasaları ihlal ettiği belirtilen üç kanala RTÜK tarafından idari yaptırım uygulandı. RTÜK'ün korona virüs yayınları ile ilgili yaptırım uyguladığı üç kanal şu şekilde:

  • Habertürk
  • Tele1
  • Halk TV

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, 6112 sayılı kanunun ihlali kapsamında bu yaptırımların uygulandığını bildirdi.

rtük

Halk TV'de Ayşenur Arslan'ın sunduğu "Medya Mahallesi" programında kullanılan "Corona Virüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğu" ve "salgından etkilenenlerin AK Parti seçmeni olduğu" iddiaları, Üst Kurul tarafından "ayrımcılık" ile "gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal" olarak değerlendirildi. İlgili yayın nedeniyle Halk TV'ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.

Üst Kurul toplantısında, ayrıca Halk TV'de yayınlanan "Günaydın Türkiye" adlı programda da Corona Virüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldığı aktarıldı.

RTÜK, TELE 1'de yayınlanan "Kulis" ve Habertürk'teki "Para Gündem" programlarında, salgın hastalığa ilişkin, "hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması" nedeniyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.

Ataklı'nın sözleri yaptırım getirdi

RTÜK toplantısında televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı'nın yayınlarından dolayı da programın yayımlandığı kanala ceza kesildi.

Toplantıda, Can Ataklı'nın "Gün Başlıyor" programında, derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını "çok yanlış ve facia" olarak nitelemesi, ilgili yasanın "Yayın hizmetleri… Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz." ilkesine aykırı bulunarak, Tele 1'e en üst limitten idari yaptırım ve 5 kez program durdurma cezası verildi.

Tele1'e farklı bir ceza da Can Ataklı'nın başka bir yayınından dolayı uygulandı.

RTÜK tarafından programında Harp Okulu'nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı'nın "yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadeler" kullandığı belirtilerek yaptırım uygulandı.



halk tv tele1 habertürk tv




Görüşleriniz bizim için önemli...


Bize Yazın!